Lektura w lapbooku zaklęta

Podczas nauki zdalnej uczniowie wykonywali prace projektowe – lapbooki z lektury. Zadaniem wszystkich uczniów było utworzenie strony tytułowej lapbooka, która byłaby imitacją okładki książki.

Klasa VII a omawiała utwór Juliusza Słowackiego pt. „Balladyna”. Ich zadaniem było m.in. utworzenie krzyżówki, opisanie fantastycznej postaci, charakteryzowanie bohaterów, a także przedstawienie motywów zbrodni, jakich dokonała Balladyna. W klasie VI a lekturą była powieść J.R.R. Tolkiena pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. Uczniowie tworzyli np. mapę Dzikich Krajów, opisywali plemiona zamieszkujące Śródziemie, zbierali informacje o autorze i charakteryzowali wybranego bohatera. Natomiast uczniowie klasy VI b czytali powieść Rafała Kosika pt. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. Projektowali kalendarz wydarzeń, tworzyli tableau klasy, do której uczęszczali bohaterowie; rysowali plan głównych miejsc akcji, opisywali wynalazki i charakteryzowali wybranego bohatera.

Wielu uczniów wykonało bardzo ładne, estetyczne i pomysłowe prace. Nagrodą były bardzo dobre i celujące oceny z języka polskiego. Poniżej przedstawiam przykładowe prace projektowe uczniów z każdej klasy. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie.

Joanna Witek