Procedury zgłoszeń naruszeń prawa
Szanowni Państwo!
Uprzejmie informujemy, że z dniem 25 września 2024 roku obowiązują przepisy ustawy
o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.
W związku z powyższym nasza placówka wprowadziła zasady wynikające z obowiązujących przepisów prawa tj.: wdrożenie procedury zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Ponadto, zostały udostępnione kanały zgłoszeń wewnętrznych.
Jeżeli posiadają Państwo informacje, że doszło do naruszenia prawa wynikającego z ustawy
o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku, fakt ten można zgłosić
do naszej placówki za pośrednictwem poniższych kanałów zgłoszeń, tj.:
- portalu znajdujący się pod linkiem: https://app.bco-integrity.pl/Client/aab7f61a48e54cdfa1fb161fb29100;
- kontaktu e-mail wysyłając wiadomość na adres biuro@zabezpieczenie-danych.pl;
- kontaktu telefonicznego dzwoniąc na numer + 48 503 494 145;
- korespondencji listowej skierowanej do inspektora ds. obsługi nieprawidłowości
z dopiskiem „Zgłoszenie sygnalisty – nie otwierać” adresowanej na adres: Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego przy ul. Rolnej 8, 62-004 Czerwonak.
Wskazane kanały gwarantują zachowanie poufności przekazanych informacji. Dane osobowe zgłaszających będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Jeśli chcecie Państwo skorzystać z ochrony sygnalisty, muszą zostać spełnione poniższe przesłanki:
- jest Pani/Pan osobą fizyczną;
- zgłoszenie dotyczy naruszenia prawa, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów;
- informację o naruszeniu prawa uzyskano w kontekście związanym z pracą, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów.
Ważne!
Osoba zgłaszająca powinna mieć na uwadze, że może ponieść określone konsekwencje prawne w sytuacji nieprawdziwego i bezpodstawnego zgłoszenia, tj. jeżeli świadomie
i celowo dokonuje zgłoszenia naruszenia prawa, które w rzeczywistości nie miało miejsca
(art. 57 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku).