Finał projektu „Dla błękitnego nieba”
Finał projektu „Dla błękitnego nieba” – uczniowie Szkoły Podstawowej w Czerwonaku w gronie zwycięzców!
I edycja projektu „Dla błękitnego nieba” dobiegła końca. To wspólny program Volkswagen Poznań oraz Poznańskiego Parku Naukowo – Technologicznego, którego celem jest popularyzowanie wiedzy na temat zachodzących zmian klimatycznych. Ten innowacyjny projekt, w którym braliśmy udział, zaangażował 21 szkół podstawowych z Wielkopolski. To było 8 miesięcy wytężonej pracy, za którą zostały wyróżnione
4 najbardziej aktywne placówki edukacyjne.
Z ogromną radością informujemy, że to uczniowie naszej szkoły znaleźli się w gronie zwycięzców!
Jesteśmy jedną z czterech wyróżnionych szkół, które w największym stopniu uczestniczyły w procesie badawczym, rzetelnie gromadząc i przesyłając wyniki pomiarów, ale również z zapałem uczestniczyły w działaniach popularyzujących poprzez publikację materiałów w mediach społecznościowych i tradycyjnych.
W nagrodę wzięliśmy udział w Pikniku Ekologicznym, który odbył się 10 czerwca 2022 r. na terenie Parku Naukowo – Technologicznego w Poznaniu. Podczas uroczystości otrzymaliśmy dyplomy oraz nagrodę rzeczową – zestaw edukacyjny „Energia odnawialna”.
W trakcie realizacji projektu uczniowie z wielkim zapałem wykonywali badania mimo niejednokrotnie ciężkich warunków atmosferycznych. Dzięki wspólnemu wysiłkowi organizatorzy zgromadzili bardzo dużą bazę danych obejmującą informacje na temat parametrów opisujących jakość powietrza, warunków meteorologicznych, zagospodarowania terenu, czy występujących w pobliżu szkoły porostów i wybranych gatunków zwierząt. Na przełomie grudnia, stycznia i lutego badania wykazały, że w okolicy naszej szkoły jakość powietrza została oceniona jako bardzo dobra! Średnie zanieczyszczenie powietrza ani razu nie spadło poniżej granicy jakości bardzo dobrej!
Udział w projekcie był dla uczniów wielką przygodą, która miała istotną wartość naukową oraz edukacyjną i przyczyniła się do zrozumienia zjawisk przyrodniczych oraz wpływu człowieka na ich przebieg. Forma badań opartych o metodę nauki obywatelskiej stanowiła dla uczniów nowe wyzwanie i dostarczyła cennych doświadczeń.
Ewa Skweres – szkolny koordynator projektu.